Ruang Iklan

Selasa, 14 Ogos 2012

Jadi bangang kerana cinta

HARI ini, aku terima emel dari seorang rakan ofis. Entah celok dari blogmana tapi agak menarik untuk aku kongsikan bersama.

Antara kandungan emel tersebut adalah,

Pernah ada pengalaman kena tinggal dengan kekasih ?.  Berpisah dengan pakwe / makwe yang dah lama couple ?. Bercerai dengan suami/isteri yang sudah 10 ~ 20 tahun berkahwin ?. Tidak mengapa, hidup anda tidak akan berakhir di situ. Mulakan hidup yang baru. 

Buatlah apa sahaja yang boleh membawa kegembiraan dan melupakan kesedihan anda. Asal jangan umum dekat Facebook yg anda nak PUTUS SAUDARA, BUNUH DIRI dan MURTAD sudah seperti budak bangang yang baru nak kenal dunia ni.


Sumber aku dapat tahu dari sini. Seorang budak bernama Syahir telah kena tinggal dengan awek yg bernama Atiqah Aziz. 

Ini adalah sedikit screenshot yang berkaitan dgn putus cintanya dan pengakuan murtadnya di Facebook dengan menggunakan nama Edward Martin Jesus setelah dia murtad masuk kristian... katanya.


Ni awek yg tinggalkan dia... wow seriously, comel, cute, cun, memang taste aku... tapi tak berbaloi utk bunuh diri dan murtad hanya kerana perempuan macam dia ni.




Aku dah try nak Add Friend mamat bangang tu, kalau dapat aku nak basuh cukup2 tapi tak dapat pulak, dia dah disable friend. Tapi andai kata dia ada terbaca blog ni, aku nak tanya dia nak bunuh diri mcm mana ?. 

Kalau tak, aku ada cadangan macam gambar2 kat bawah ni...

Kena gilis dengan keretapi... atau kat Malaysia
ada KTM Komuter.
Terjun bangunan, lagi tinggi lagi bagus...
dari KLCC ke, confirm bersepai kepala.
Gantung diri kat pokok, tapi bunuh diri cara ini
lebih sakit dan lambat berbanding cara2 di atas.

Lepas kau dah bunuh diri, keluarga dan kawan2 baik kau akan sedih, kenalan2 kau akan panggil kau looser, polis dan hospital bertambah kerja sebab nak uruskan mayat kau, tapi lepas tu mereka semua akan teruskan kehidupan mereka macam biasa, tiap2 hari raya mungkin mereka akan ziarah kubur kau dan bacakan Yaasin untuk kau...

Manakala bekas awek kau yg cantik Atiqah Aziz tu takkan ada rasa apa2 pun... dan lepas 5 ~ 6 tahun dia akan berkahwin dengan lelaki pilihannya, dapat 2 ~ 3 orang anak dan hidup bahagia. Kau! apa yg kau dapat ?. Duduk kat dalam kubur dan masa tu cuma antara kau dan malaikat Munkar dan Nakir.

Tapi kalau kau tak bunuh diri dan masih hidup lagi, kau boleh belajar bersungguh2 dapatkan degree, master, lepas tu dapat kerja bagus2 kat syarikat besar, kalau takpun jadi PTD kat jabatan kerajaan, beli kereta pilihan sendiri, beli rumah, kahwin dengan perempuan yang 10 ~ 20 kali lebih BAIK, MELETOP dan HOT dari Atiqah Aziz dan akhirnya hidup bahagia.

Masa tu kau dah tak kisah pun pasal ex-girlfriend kau. Macam mana? Pilihan di tangan kau.


Renungkan, fikirkan dan berdoalah agar perkara-perkara seperti ini tidak terjadi dikalangan kita.


p/s : ketika catatan ini ditulis, akaun facebook Atiqah Aziz telah dipadam dan Edward Martin Jesus telah ditukar ke nama asal pemilik akaun iaitu Syahir.




Tiada ulasan:

Iklan