Ruang Iklan

Sabtu, 19 Mei 2012

Nilai Wang, Sebotol Kicap dan Emas


HARI ini, sedang makan-makan tengahari di rumah mertua, sambil mengunyah mata aku tertumpu ke botol Kicap Lemak Masin Kipas Udang.

Aku terpegun melihat tanda harganya. Wah... melampau betul harganya dah mencecah sehingga RM 5.70. Botol kecil tu.. Rasanya, macam baru beli (ntah bila ye ?) untuk botol besarpun cuma berharga RM 3.40 (eehhh.. betul ke ? ...tak perasanlak sebab masa berlalu begitu pantas begitu juga dengan nilai wang).

Tak kisahlah... kicap bukanlah makanan utama,
tak makan pun xhal, tapi yang aku persoalkan adalah nilai wang itu sendiri. Kalau harga kicap pun boleh mencacak naik, apatah lagi Emas atau Perak.

Hartanah xyah cerita, lagilah dasyat... Dasyat bukan kerana harga tapi kerana boleh dibeli oleh warga asing sewenangnya.

Teringat pula rakan-rakan offis yang kini sedang rancak dengan jual beli EMAS. Kalau nak cerita pasal jual beli emas ni, rasanya dah lama tetapi kian rancak sejak kebelakangan ini. Mungkin informasi dari internet dan kesedaran orang ramai.

Tak pasal2 akupun turut terjebak sama, terbeli emas Public Gold. Tapi jika difikirkan jadi agen lagi bagus sambil tu bolehlah tolong kekawan. 
Inilah yang aku tengah ushakan .....

Selamat Berjaya untuk aku dan rakan-rakan ...


Tiada ulasan:

Iklan