Ruang Iklan

Sabtu, 26 Mei 2012

Kelas Melukis Kartun


HARI ini aku ke Kelas Melukis Kartun yang berlangsung di Galeria Majlis Perbandaran Ampang, Menara MPAJ atas jemputan seorang rakan ofis, Azman Mat Noh. Kelas ini diadakan sempena projek amal yang diketuai oleh Zunar dan Kelab Kartun Independen.Ke Menara MPAJ dari rumah aku hanyalah 2.5 km. Rasanya rugi kalau tak datang.

Dari jam 8:30 pagi aku dan anak-anak dah sampai. Pendaftaran dan kelas dimulakan. Mulai jam 9:00 pagi tetamu lain mula datang.

Pelajaran yang diberi secara santai selama 3 jam ini amat berharga dan menyeronokan sehingga anak-anak bertanya, bila lagi kelas akan di adakan. Ia juga memberi memberi semangat kepada anak sulung aku untuk melukis.

Selain dari pelajaran percuma, peralatan melukis, makan dan minum juga di sediakan. Memang best laa..... "Free kan !!!"

Berbanyak Terima Kasih, aku nak ucapkan kepada Azman, Zunar dan geng kartun yang lain.

Harap-harap korang lebih 'power' untuk meneruskan perjuangan dan aku tetap memberi sokongan.

p/s : Teringat kata Zunar, terdapat ramai 'kartunis bisu'. Rasanya bukannya kartunis sahaja, malah ramai lagi yang lain bukan setakat bisu malah hanya mampu mengampu dan menjadi "Pak Turut".


Zunar (berbaju kuning) dan Azman Mat Noh (berbaju hitam) sedang memberi
penerangan bagaimana untuk menghasilkan mimik wajah kartun mengikut mood.
Selepas penerangan diberi, kanak-kanak diberi peluang untuk melukis.
Makanan, minuman dan peralatan melukis disediakan.
Kanak-kanak diberi peluang untuk menghasilkan bakat mereka.
Diakhir sesi, sempat juga bergambar kenangan bersama pelajar lain 
di samping memaparkan hasil seni mereka.











Tiada ulasan:

Iklan